هشدار | این بیماری مرگبار بی‌خبر می‌آید و سال‌ها مخفی می‌ماند

هپاتیت‌های ویروسی این است که در زمان ابتلا هیچ علامت مهمی ایجاد نمی‌کنند و بعد از ورود ویروس به بدن هم تا سال‌ها فرد بی‌علامت باقی می‌ماند و خیلی اوقات بعد از گذشت چند سال، اولین علائم بالینی، زمانی خود را نشان می‌دهند.
هشدار | این بیماری مرگبار بی‌خبر می‌آید و سال‌ها مخفی می‌ماند
کد خبر : ۵۱۷۶۳

حدود ۱.۵ میلیون نفر در ایران به هپاتیت نوع B مبتلا هستند، اما خیلی از بیماران مبتلا به هپاتیت از بیماری خود خبر ندارند. چراکه این بیماری در اغلب موارد تا سال‌ها بدون علامت در بدن فرد باقی می‌ماند. برای تعدادی از انواع هپاتیت‌ها واکسن وجود دارد و توصیه متخصصان، تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا است. البته همه هپاتیت‌ها نیاز به تزریق واکسن ندارند.

دکتر امیرعلی سهراب‌پور، فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد:

🔹مشکل هپاتیت‌های ویروسی این است که در زمان ابتلا هیچ علامت مهمی ایجاد نمی‌کنند و بعد از ورود ویروس به بدن هم تا سال‌ها فرد بی‌علامت باقی می‌ماند و خیلی اوقات بعد از گذشت چند سال، اولین علائم بالینی، زمانی خود را نشان می‌دهند که فرد دچار عوارض بلندمدت بیماری نظیر سیروز کبدی (از کار افتادن کبد) شده است.

🔹 آمار مرگ و میر مبتلایان هپاتیت بین زن و مرد تفاوت چشمگیری ندارد، البته آمار ابتلا به هپاتیت‌های ویروسی B و C در مرد‌ها بیشتر است. مهم‌ترین دلیلش هم این است که به نظر می‌رسد بروز رفتار‌های پرخطر ازسوی مرد‌ها بیشتر باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر